Friday, April 17, 2009

Got Answer for This?

This scenario just happened and it was really eating me up. If you read this perhaps you have answer for this:

Me: Kedai makan kat depan tu bukak tak?
Him: Tah, tak perasan...macam tak bukak je rasanya.Kenapa ada nak suruh beli apa-apa ke?
Me: Hmmm...ingat nak mintak tolong beli nasi goreng
Him: Rasa malas la nak keluar.
Me: Tak pe la kalau gitu, sebab ammar belum makan lagi. abg uda balik lambat
Him: Boleh la kalau nak suruh beli....

Mama...asu dah beli dah nasi goreng...
so i went down and saw that he was feeding my son

Me: take pe la, biar akak suap
Him: mintak sikit nasi tu boleh tak...
Me: tak makan lagi ke? kitaorang belum makan lagi sebenarnya
Him: kenapa tak beli dua tadi?
Me: ingat nak share je ngan ammar
Him: tak ple la...bagi la sikit
so i gave him a portion in a plate he brought to me. When he was done he put the plate in the sink. I waited for him to wash it but he just left it there...ok may be he would do it later...When my son and I finished eating the plate was still there in the sink so I washed it. Suddenly a voice behind me said

tu maggie kat dalam almari tu boleh masak tak?
It was 12.30 in the middle of the night, i deliberately twist his words and said tu abg uda punya...masakla kalu nak.

This is not the first time those things happen and I know it won't be the last. I'm used to see clatters of unwashed plates and mugs on the dining table or in the sink. Tu belum masuk botol /tin minuman kosong dalam fridge, foodwrappers on the dining table...Bukan tak boleh nak basuh atau kemas tapi I pun penat jugak kalau selalu macam ni. I'm not a fulltime housewife who could focus only on the house chores. Sometimes kalu dah penat sangat I tinggal je ,tapi bila hubby nampak terus je kena serang...kenapa tak basuh/bersihkan? when I told him itu bukan I yang buat pun kena jugak..."takkan itu pun tak boleh tolong buat, rumah ni rumah sapa...rumah you jugakkan." Memang kalau cakap dengan dia pasal ni mesti gaduh...balik-balik I yang salah. Malas nak gaduh-gaduh I keep everything all to myself. Tapi lama-lama tak tahan dah...boleh gila I nanti. So you have anything to say about this?

No comments: